Teaching to Learn (6) rozbor


Teaching to Learn (6) decision time


at a desperate spot - v zoufalé situaci

grocery store - obchod s ovocem a zeleninou

line - fronta

there were two women talking - gerundium zde zkracuje vztažnou větu "two women who were talking"

a volunteer tutor - dobrovolný "doučovatel", soukromý učitel

love to do sth. - neznamená jen "milovat", ale i "dělat něco hrozně rád", podobně jako hate to do sth. - hrozně nerad něco dělat

one of the things she had me do - jednou z věcí, kterou po mě chtěla 

one of the things about poetry is... - jedna z výhod poezie je / poezie má velkou výhodu, a to... (tohle je taková modelová vytýkací konstrukce, kterou zdůrazníte nadcházející předmět věty)

write in complete sentences - psát v celých větách (podobně např. write in pencil / pen - psát tužkou / propiskou)

it took me about seven years -  trvalo mi to sedm let (tento význam slovesa TAKE je čas od času dobré si připomenout, zapamatujte si třeba modelové věty typu how long does it take you to get to work?
it took me a while (nějakou dobu mi to trvala); it shouldn't take long (nemělo by to dlouho trvat)

I was encouraged by my tutor to... - moje učitelka mi dodala odvahu, abych...

no way - to teda ani omylem

I'm not going to tell my story - svůj příběh neřeknu / nechci říct / nehodlám říct

I decided I would - rozhodl jsem se, že ho řeknu. Zajímavé jsou dvě věci: 1) WOULD kvůli posunu časů (v přímé řeči by bylo will); 2) a pro velký úspěch znovu would, tentokrát proto, že nahrazuje sloveso tell z předchozí věty, které tím pádem nemusíme opakovat

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Interview with a musician (1) - rozbor