Working Out (1) rozbor



Working Out (1) hit the gym

I tried working out - zkoušela jsem posilovat. Možná vás napadne, proč tu není použité to work out. Mezi infinitivem a gerundiem ve spojení se slovesem TRY je drobný rozdíl:
  • tried to work out for a while, but I had to stop soon - Na chvíli jsem zkoušel cvičit, ale brzo jsem musel přestat (nevěděl jsem, jak to dopadne, pokusil jsem se o to)
  • tried working out to see if it helps me recover faster - Zkusil jsem posilovat, abych se rychleji uzdravit (vyzkoušel jsem prášky, terapii apod., nic nepomohlo, tak jsem si řekl, že bych mohl zkusit posilování. samotné posilování pro mě není problem, ale sleduju tím dosažení jistého cíle)
every single morning - každičké ráno / úplně každé ráno

here's what happened - a stalo se tohle

I would use my lunch hour to hit the gym - 1) sloveso WOULD zde popisuje zvyk v minulosti: o polední pauze jsem chodívala cvičit; 2) hit the gym - chodit cičit (související obrat join the gym - začít chodit cvičit, začít posilovat)

take advantage of - využít něčeho, těžit z něčeho (může znamenat i "využít někoho" v negativním slova smyslu)

boxing - box (v AJ je koncovka -ing nutná, stejně jako u spojení happy ending - zpopularizovaná verze happy end je rovněž nesprávná) 

get going - nastartovat, nabudit

I was dedicated to it - fakt jsem se tomu věnoval

have sth. to show for it - mít se čím chlubit (doporučil bych se jako slovíčko naučit větu I have nothing to show for it / What do I have to show for it?, kterou můžeme situačně přeložit jako "a co z toho mám?")

I went freelance - začala jsem pracovat na volné noze

lunchtime workouts didn't seem doable - vypadalo to, že posilovat během pauzy už moc nepůjde / že už nebudu stíhat chodit cvičit (DOABLE samotné znamená "proveditelné, uskutečnitelné")

suffer from sth. - trpět něčím (v AJ je oproti češtině navíc přeložka)

lack of sth. - nedostatek, úbytek něčeho

by then - tou dobou už

stick with sth. - vydržet u něčeho, vytrvat 

I finally got to a point where - konečně jsem se dostala do bodu, kdy (tohle je takové zvláštní použití WHERE)

I was tired of not working out - byla jsem unavená z toho, že jsem necvičila (za předložkou - zde OF - musí sloveso následovat v -ing tvaru)

commitment - závazek (be committed to sb./sth. - být oddaný někomu/něčemu)

here's the thing about exercise - u cvičení jde o tohle...

we're all super busy - všichni máme hrozně moc práce

treat - chovat se nějak k něčemu

assignment - úkol (v práci, ve škole)

there's something to this - má to něco do sebe

schedule - zde: plánovat, rozvrhnout

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Interview with a musician (1) - rozbor

An Interview with a Musician Ben Roth (1)